learning (142) diary (105) picture (92) religion (91) recipe (36) IT (25) others (25) iium (24) video (17) language (14)

Friday, October 30, 2009

Waste By Human

  • Knowledge + Understanding
  • God Deeds
  • Wealth
  • Heart
  • Body
  • Love
  • Time
  • 'Aqal
  • Zikir

Tuesday, October 20, 2009

Favor of Pairs

It is doubtless that this life has been made for each living creature, to have the pairs and differences. Noble and low-down. Heaven and Hell. Obedience and non-obedience. Allah had confirmed this fact about pairs in terms of humans and their children in His mentioning;
    "He made you pairs (male and female). " (Fathir:11)

Monday, October 19, 2009

SPILLING BLOOD & USING ATOM BOMB IS UNLAWFUL AND IRAN WILL NOT ATTACK ANYONE

… I really did say such a thing, and I have just said it now, and things have been happening just as I said. They want us to go to war with Iran, and that is new cunning. They have been prowling around Iran. They thought it would be better to have Turkey go to war with them than to waste their own time and money on the task, to set two Muslim sides against one another and thus to avoid any costs themselves. And both sides would become weak. They cunningly calculated that this would make their job even easier.

Kanser HPV?Vaksin Untuk Wanita??

Pemberian vaksin yang diumumkan oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai adalah sangat mengejutkan. Ia merupakan penyelesaian 'mudah' kepada masalah kanser servik dalam kalangan kanak-kanak yang mungkin menghidap kanser servik akibat aktiviti seksual terlalu awal dan mungkin persetubuhan rambang.

Sunday, October 11, 2009

Meoww

Ni saja nak letak susun elok-elok gambar miau supaya senang nak tengok, khasnya untuk diri sendiri la...

Gambar-gambar ni diambil masa g tengok Cat Show kat Mid Valley waktu Merdeka hari tu. Tapi bukan 31 Ogos. Awal sikit g. Malangnya, tak semua miau yang bertanding ada kat situ. Hanya separuh daripadanya je. Kucing yang penulis rasa comel dan 'istimewa' je yang diambil.

Ustazah...........!!!!

Disebabkan cuti yang lama lagi, lebih kurang 2 minggu, sy nak menulis sikit pasal pengalaman jadi cikgu kafa kat sebuah tadika (bukan tadika rasanya, tapi tempat tu pagi-pagi digunakan untuk tadika).
Cerita ni dah lama tapi saja nak cerita sebab boleh simpan nanti lama-lama nak tengok balik sendiri-sendiri.

Friday, October 09, 2009

Learn Kantonis : Nyi-ye-hui-shuo-kuantong-hua-ma

BELAJAR KANTONIS

Assalamualaikum kepada pembaca. Bagi sesiapa yang teringin atau suka untuk belajar bahasa kantonis sikit-sikit, boleh la mencuba pelajaran dibawah ini. Cubalah menyebut dan praktikkan kalau suka.
Kantonis ni adalah salah satu daripada banyak-banyak pecakapan yang dicakap oleh orang Cina. Tetapi sekarang orang Cina lebih banyak bercakap menggunakan Mandarin (lebih kurang, bahasa baku bagi orang Cina)

Tuesday, October 06, 2009

Raya 1430H

Jam menunjukkan setiap waktu solat...
Cukup 5 waktu..
Subuh, Zohor, Asar, Maghrib, Isyak + Waktu sekarang. Hehe...
Waktu solat masa minggu raya dekat tumpat, Kelantan




Monday, October 05, 2009

ADORNMENT [2] – Excuses Given



EXCUSE 1: Adornment is a small sin; tiny matter..

  • Most of astray, educated women nowadays only knew about the reality of today’s life and forget about the existence of the hereafter; true life after death. Thus they seem to see big sins so minute in size, and they assume that mega good deeds can delete away these small sins like a zap! In addition, Allah is truly Forgiving and Loving. They use this naqli ayah from the surah al-Furqan:70.

WHO IS ALLAH? [2]

....::::::ANSWERS::::::...

THE LORD OF CREATION

Allah is The Lord of all created things in the seen and unseen worlds.
Everything in Creation worships and submits to Him.

The faith of Muslims is Islam. It means submission to the Will of Allah.

WHO IS ALLAH?

....::::::QUESTION::::::...

Is Allah the god of Muslims?

Why are there no pictures or statues of Allah?

Allah is referred to as "Him". Is He human-like?

Are there other names for Allah?

Who created Allah?

Does He have a son?

Does Allah have other gods to help Him?

Does Allah need a rest day?

Is Allah the god of Jesus?

If Allah is Compassionate, why is there so much suffering?

If Allah is Merciful, then does He forgive all our sins?